Auteur |
Message |
Toni VIDAL
Pilote novice
Inscription: Sam 15 Déc 2012 09:39 Messages: 284 Localisation: Andorra la Vella N° de pilote: 4Pseudo Live: Tbk7
|
Fabia S2000 physics
J'ai un succés avec les physiques de la Fabia S2000 après l'Update 5. Je porte dans le train avant 2.5 degrés d´angle de carrossage NÉGATIF, cependant comme on peut voir sur la photo, dans la vue exterièur de la voiture il apparaît comme s'il avait une angle POSITIF. Est-on cela réel ? Ou est-il un bug ?
-- Jeu 22 Juil 2010 20:03 -- Le même passe-t-il à quelqu'un ?
|
|
|
Jeu 22 Juil 2010 20:03 |
|
|
fra81
Pilote
Inscription: Dim 14 Juin 2009 11:07 Age: 47 Messages: 438 Localisation: Couffouleux (81) Pseudo Live: fra81
|
Re: Fabia S2000 physics
Bonjour, n'utilise pas un ancien set-up (il ne sont plus bons), il faut créer de nouveaux set-up après l'update 05
|
|
|
Jeu 22 Juil 2010 20:34 |
|
|
Toni VIDAL
Pilote novice
Inscription: Sam 15 Déc 2012 09:39 Messages: 284 Localisation: Andorra la Vella N° de pilote: 4Pseudo Live: Tbk7
|
Re: Fabia S2000 physics
fra81 a écrit: Bonjour, n'utilise pas un ancien set-up (il ne sont plus bons), il faut créer de nouveaux set-up après l'update 05 No. C'est la première fois que j'essaie cette voiture. Je vais faire plus de preuves ou de réinstaller le carpack ou quelque chose. Merci Fra
|
|
|
Jeu 22 Juil 2010 21:00 |
|
|
erbe
Jeune conducteur
Inscription: Mar 6 Oct 2009 19:44 Age: 50 Messages: 3 Localisation: Kozármisleny N° de pilote: 1850
|
Re: Fabia S2000 physics
Hi!
I tried Fabia s2000 evo1 in gravel mod, and I found that in contrast to tarmac and snow mod, in gravel mod the gears are not the same as the others. E.g: in tarmac mode with short gear the top speed is about 163/164 km/h, but in gravel mod with short gear, it's 193/194 km/h!!! It must be changed I think. Will it be?
|
|
|
Jeu 30 Déc 2010 01:23 |
|
|
fifou
Pilote professionnel
Inscription: Ven 15 Mai 2009 10:00 Age: 53 Messages: 12369 Localisation: Rodez
|
Re: Fabia S2000 physics
A theory may be illustrative.
The posted speed limit is not the actual speed of the car, but the speed of rotation of the wheels. The tarmac has more strength than snow or gravel, so that the wheels can spin, while the apron can do very little.
Just take the hump Fraizer wells to realize, including tarmac. The jump is long and the wheels can pick up speed when they have no resistance to the ground in flight. It is inconceivable that the car can take the flight speed, since wind resistance is the same as if it touches the ground, and the straight line above the bump is quite long enough for us to say that the car was at its peak speed. This is proof that the speed displayed is based on the rotation of the wheels, not the actual speed of the car.
Une théorie est peut-être explicative.
La vitesse maximale affichée n'est pas la vitesse réelle de la voiture, mais la vitesse de rotation des roues. Le tarmac offre plus de résistance que la neige ou le gravier, ce qui fait que les roues peuvent patiner, alors que le tarmac ne le permet que très peu.
Il suffit de prendre la bosse de Fraizer wells pour s'en rendre compte, y compris sur tarmac. Le saut est long, et les roues peuvent prendre de la vitesse alors qu'elles n'ont plus aucune résistance au sol en plein vol. Il est inconcevable que la voiture puisse prendre de la vitesse en vol, puisque la résistance au vent est la même que si elle touche le sol, et la ligne droite qui précède cette bosse est bien assez longue pour qu'on puisse dire que la voiture était à sa pointe de vitesse maximale. C'est la preuve que la vitesse affichée est basée sur la rotation des roues, et non sur la vitesse réelle de la voiture.
|
Ma chaine . Abonnez-vous
|
|
Jeu 30 Déc 2010 01:55 |
|
|
erbe
Jeune conducteur
Inscription: Mar 6 Oct 2009 19:44 Age: 50 Messages: 3 Localisation: Kozármisleny N° de pilote: 1850
|
Re: Fabia S2000 physics
Fifou, you misunderstand me! What you wrote is true, but I was talking about the gear ratio. That's not the same in tarmac and gravel mod. Every car has an absolute top speed, that only depends on the transmission gear ratio (forget wind, and every circumstances). In case of this Fabia, the car cannot reach higher rev, than 7500 rpm. In tarmac mod with short gear, in 6th gear, 7500 rpm means 163/164 km/h. But in gravel mod with short gear in 6th gear, 7500 rpm means 193/194 km/h!!
|
|
|
Jeu 30 Déc 2010 11:08 |
|
|
Fabynou
Pilote
Inscription: Mer 13 Mai 2009 18:16 Age: 51 Messages: 547 Localisation: Hanches, Eure et Loir (28)
|
Re: Fabia S2000 physics
I am checking about your remark. Thank you to note it.
|
|
|
Ven 31 Déc 2010 00:35 |
|
|
Fabynou
Pilote
Inscription: Mer 13 Mai 2009 18:16 Age: 51 Messages: 547 Localisation: Hanches, Eure et Loir (28)
|
Re: Fabia S2000 physics
You are right, there is a mistake on the gravel gearbox (some lines that should be erased that I forgot ) Thanks for your help (all the objective remarks are helpfull). I will give the correct file for the update.
|
|
|
Ven 31 Déc 2010 00:38 |
|
|
erbe
Jeune conducteur
Inscription: Mar 6 Oct 2009 19:44 Age: 50 Messages: 3 Localisation: Kozármisleny N° de pilote: 1850
|
Re: Fabia S2000 physics
Fabynou a écrit: You are right, there is a mistake on the gravel gearbox (some lines that should be erased that I forgot ) Thanks for your help (all the objective remarks are helpfull). I will give the correct file for the update. Thank you!
|
|
|
Sam 1 Jan 2011 14:13 |
|
|
|